torsdag 24. januar 2013

Ukeblader.

Jeg er veldig glad i ukeblader. Men i Januar så tar jeg meg i å HATE de... Det er disse overskriftene som sier: Gå ned 5 kg på en mnd!

Jeg forstår at de vil skrive om trening, kosthold og vektnedgang for det er mange som vil lese om dette. Men dette blir jo en løgn... For det første så er 5 kg lite for en som i utgangspunktet veier 100 kg og mye for ei på 60kg. Det står jo aldri noe om utgangspunktet.

En annen ting er at det er jo ikke sunt å gå ned for fort. De burde jo heller fokusere på langsiktige mål. Det er vel vi lesere som vil ha lette løsninger, men i disse tilfellene er det ikke noen snarveier. Det nytter liksom ikke å sitte med kaffelatten og sjokoladeknuppen å lese dette i et ukeblad. Det krever handling og viljestyrke! De fleste vet hva som skal til, men det er noe annet å praktisere det.
Jeg ser nå at noen ukeblader begynner så smått å skrive om den psykologiske delen av trening og kosthold:) Tommel opp fra meg. Det er interesant lesing det! Vi trenger vel egentlig bare et spark bak?

På TV programmet ettermiddagen gikk de ut med at på en times spinning forbrenner du 25 g fett. Her er det jo et spm om utgangspunkt, men dette sier vel litt om hvor lang veien er...

Missforstå meg rett, jeg er veldig glad for at folk blir motivert til å trene, men på rette premisser..
Det hjelper lite å trene 45 min hvis du har en stillesittende jobb resten av dagen.

Jeg tror også at kosthold har en større innvirkning enn folk tror. Man kan ødelegge mange treningsøkter ved å spise feil.

Dette innlegget ble litt rotete, men jeg fikk frem mine synspunkter.

Stå på! Tren! Spis sunt!
Alt er bedre enn ikke noe ;)

1 kommentar: