onsdag 13. april 2011

Jeg er overasket!




Nå er ikke jeg anatomiekspert, men jeg lærte litt i helga....




Vi har faktisk ikke noe muskel på utside lår!


Jeg har jo alltid satt opp en øvelse med utside lår i programmene.




Som dere ser er det kun ei sene som leder til setemuskelaturen der.




Dette betyr at dette er ikke en viktig muskel å trene, men det kan allikevel være fint å gjøre den for funksjonalitetens del , men ikke forvent at denne skal vokse....




m.vastus lateralis er med å hjelper når du trener quadriceps i en leg ekstention- det er derfor du ofte kan kjenne det tar rundt kne i denne øvelsen.




Håper du fikk noen svar her ? Det gjorde i hvertfall jeg.

1 kommentar:

  1. Thanks for sharing!

    Jeg har ryddet i min bokhylle, og vil gjerne gi bort tre bøker. Kunne du tenke deg en av disse tre bøkene? Sjekk bloggen min i dag...

    SvarSlett