torsdag 30. juni 2011

Sommernatt i Rondane dag 4.

Dagsetappe: Til Mysuseter og hjem.



Langs Høvringvatnet, via Per Gynt hytta, deretter sørover. Langs den Store Ula til Mysuseter.

4 timer.


Denne dagen gikk vi altså tilbake en time for deretter å krysse elva ( denne gangen barfotet).


Her er bena tørre og skoa på, så går vi fra Per Gynt hytta.



Retning.


Her ser vi alle mila vi har tilbakelagt. Vi regnet ut et gjennomsnitt på ca 1,5 mil pr dag! Det er ikke dårlig, for noen som ikke har gjordt dette før i hele sitt 30 årige liv...



Denne dagen fikk vi tid til å se på litt annet enn skoa... også fordi vi har vendt oss til å gå i terreng. På stein og smale bruer.












Da vi kom ned etter 4:15 var bena mine fornøyd... Jeg klarte å holde de i sjakk med plastring helt til siste dagen. Da skiftet jeg sko og dro på meg et gnagsår på hælen på str med en 5 kroning, så ingen kan si jeg ikke har minner fra turen :) . Men pytt! Det var værdt alle gnagsår og frister garantert til gjentagelse.



Fra Mysuseter tok vi minibuss til Otta. Der fikk vi et par timer til toget skulle gå. Første stopp- skobutikk å kjøpe sko med en stropp mellom tærne. Kaffe og softice. Tror du ikke vi damene også rakk en klesbutikk... Lene V på Otta hadde salg og utrolig mye fine varer...



Kl 17.14 gikk toget retning Ringebu for å hente bilen. Der ble det gatekjøkkenmat som vi spiste i bilen.


Så gikk turen hjem... med mange gode minner.


1 kommentar:

  1. Bra jobba, Mette! Tenker dette var noe annet enn Jentebølgen og Skreia Trim!

    Jeg gikk til Hervenknappen (uten sammenligning forøvrig) og lå langt fra i ledelsen til tross for at de andre ikke "trener støtt" slik som jeg gjør.

    Hva slags sko hadde du som forårsaket gnagsåret? Jeg gikk med fjellsko til Herven, mye tyngre enn joggesko som de andre hadde..

    SvarSlett